Сторінки

27.05.12

Як обрати велосипед…?

temq.mozok.net
Прийшов час купити велосипед? Прочитайте коротку статтю, щоб довідатися, який саме двоколісний друг Вам потрібний. Ви подумаєте, навіщо забивати голову, читаючи цю статтю, адже простіше взяти знайомого Гуру, який допоможе з вибором. Але пам’ятайте, що він швидше за все вибере велосипед під себе. Тут потрібний індивідуальний підхід. Це повинен бути Ваш вибір! Спробуємо зробити з Вас Гуру.

Велосипеди діляться на типи. Коротко розглянемо найбільш популярні.

Гірський велосипед

Гірські велосипеди призначені для їзди по будь-яких дорогах і пересіченої місцевості. Найбільш характерні риси:

* Відносно не висока рама
* Великий дорожній просвіт
* Колеса, як правило, 26“ із широким масивним ободом.
* Гума найчастіше шипована
* Кількість передач від 21 до 27
* Перемикач передач знаходиться на кермі, щоб перемикати передачі не знімаючи рук з керма.
* У більшості моделей присутня амортизація передньої вилки, а іноді й задньої підвіски.



Даний тип велосипеда підійде енергійним людям і підліткам. Завдяки наявності великої кількості передач велосипед швидко розганяється й легко долає підйоми. Амортизація робить їзду по поганих дорогах і бездоріжжю більш комфортною. Рама й усі елементи гірського велосипеда мають підвищену міцність. Поїздка на дачу, ставок або просто катання по парках буде максимально комфортним на гірському велосипеді. Слід помітити, що він має не найвидатніші швидкісні характеристики, у порівнянні із шосейними велосипедами.

Шосейний велосипед

Шосейний велосипед (гоночний) призначений для швидкої й тривалої їзди по гарних дорогах. У нас такі дороги буде знайти складно, тому даний тип велосипедів мало розповсюджений. Найбільш характерні риси:

* Гнуте кермо, або як говорять у народі «баранячий ріг»
* 16-30 передач, що перемикаються з малим кроком
* Амортизації немає, на шосе вона не потрібна
* Більш гладка гума. Є навіть повністю гладкі шини для катання на стадіонах.

Усі переваги шосейного велосипеда проявляються на шосе із дрібнозернистим покриттям. При однакових зусиллях можна підтримувати швидкість на 7-10 км/год вище, чим на гірському велосипеді. Уже на грубозернистому дорожньому покритті переваги велосипеда вже не так помітні. Якщо Ви маєте намір зайнятися спортивною їздою і у Вашому місті гарні дороги, то можливо варто звернути увагу саме на шосейний велосипед.

Міський велосипед

Цей тип велосипедів створений для неспішних і комфортних поїздок по місту. Більшість велосипедів радянських часів – це саме міські велосипеди. Але не все так погано, міські велосипеди значно поліпшені. Найбільш характерні риси:

* Закрита (чоловіча) або відкрита (жіноча) рама
* Більші колеса – 28”
* Як правило, ножні гальма
* Наявність багажників і захисних щитків
* Наявність захисних щитків, що прикривають ланцюг. Щоб комфортно їздити в штанах.
* Низька посадка крил, що прикривають колеса. У гірському або шосейному велосипеді їх може не бути взагалі.
* Присутні фари, повороти, сигнал.
* Висока посадка – кермо вище крил. Це дозволяє розвантажити руки і їхати прямо.
* 3-7 передач, або взагалі одна.

Дані велосипеди прості в обслуговуванні, тому що мають більш просту конструкцію. Міський велосипед стане гарною знахідкою для жінок, людей похилого віку й взагалі для людей, яким потрібно спокійно й з комфортом переміщатися по місту. Ідеально підійде для щоденної їзди на роботу й поїздок на дачу (якщо туди є нормальна дорога). Цих знань уже достатньо, щоб визначити, який велосипед Вам потрібний.

На що потрібно звернути увагу при покупці

Ціна
Чому вартість двох велосипедів з однаковими характеристиками сильно відрізняється? Тут усі просто. На більш дорогому велосипеді всі заявлені функції присутні повною мірою. У більш дешеві може бути суцільна бутафорія. Наприклад, більш слабка рама в гірському велосипеді, амортизатор, який не амортизує і т.д. Заощаджувати потрібно з розумом. Краще відмовтеся від непотрібних Вам наворотів і за ті ж гроші оберіть більш якісний велосипед.

Стендовер
Висота від підлоги до верхньої труби. Якщо стоячи над верхньою трубою у взутті, у якім Ви збираєтеся їздити, Ви не можете енергійно пострибати на п’ятах, не зачіпаючи при цьому верхню трубу, то велосипед Вам однозначно занадто великий, щоб їздити на ньому безпечно.

Сідло
На ньому Ви повинні не просто комфортно сидіти, при сидінні не повинен порушуватись кровообіг. Положення сідла повинне регулюватися в трьох напрямках – по висоті, по поздовжньому зсуву й по куту нахилу. Є два типи сідел:

* Широкі й м’які сідла, для прогулянок по місту
* Вузькі й тверді сідла, для довгих поїздок і екстремального катання

Рама
Бувають алюмінієві й сталеві рами. Головне, що потрібно знати: велосипедом з алюмінієвою рамою складніше керувати. Сталева рама більш пругка. Вона має перевагу на перегонах і при різкому гальмуванні. Алюмінієва рама не вибачає помилок! Різке гальмування або стрибок може закінчиться непередбачувано.

Покришки
Слік. Гладкі покришки для асфальтових і бетонних покриттів.
Полуслік. Покришки з легким протектором. Підійдуть для катання по вулицях, парках, дачних дорогах.
Повний протектор. Покришки з великим протектором для повного бездоріжжя.

Пам’ятайте, що великий протектор виглядає красиво, але при цьому сильно знижує швидкість руху й накат. У більшості випадків краще вибрати «полуслік».

Сподіваюся ці нескладні поради допоможуть Вам з вибором. Успішних покупок!

Немає коментарів:

Дописати коментар